Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
16 września 2025

Na całym świecie sprzedano już ponad 2,5 miliona sztuk hybrydowej Toyoty RAV4

Toyota RAV4 w wersji hybrydowej jest dostępna na rynku już od 10 lat. W tym czasie na całym świecie sprzedano ponad 2,5 miliona egzemplarzy tego modelu z zelektryfikowanym napędem. Już wkrótce zadebiutuje szósta generacja SUV-a wyposażona w najnowszy układ hybrydowy.

Toyota RAV4 jest jednym z najczęściej wybieranych modeli marki na świecie. To właśnie ten samochód 30 lat temu zapoczątkował segment kompaktowych SUV-ów, a każda kolejna generacja wprowadzała kolejne innowacje. W 2015 roku w RAV4 po raz pierwszy zastosowano napęd hybrydowy, który szybko zdobył ogromną popularność wśród kierowców.

W ciągu ostatnich 10 lat sprzedano na całym świecie ponad 2,5 miliona hybrydowych RAV4, czyniąc ten model Toyoty trzecim najchętniej kupowanym autem zelektryfikowanym – tuż po Priusie (ponad 5 mln egzemplarzy) i Corolli (ponad 3,3 mln). Największą popularnością hybrydowa RAV4 cieszy się w Ameryce Północnej, gdzie od 2015 roku sprzedano blisko 1,3 miliona sztuk. Europa to drugi najważniejszy rynek – kupiono tu ponad 635 tysięcy aut, a na trzecim miejscu znajduje się region Australii i Oceanii z wynikiem 230 tysięcy egzemplarzy.

Polska jest jednym z kluczowych rynków w Europie. Od 2015 roku do klientów w naszym kraju trafiły 62 694 hybrydowe RAV4, co oznacza, że niemal co dziesiąty SUV tego typu sprzedany w Europie wyjechał właśnie na polskie drogi.

10-lecie RAV4 z napędem hybrydowym

Napęd hybrydowy został zaprezentowany w RAV4 w 2015 roku podczas światowej premiery zmodernizowanej, czwartej generacji SUV-a. Była to pierwsza hybryda w segmencie D-SUV. Najmocniejsza wówczas odmiana z elektrycznym napędem na cztery koła E-Four dysponowała mocą 197 KM, oferując jednocześnie najlepsze osiągi, niższe spalanie i mniejszą emisję spalin.

W 2019 roku na rynek trafiła aktualna wersja Toyoty RAV4. Zastosowano w niej układ hybrydowy czwartej generacji z nowym silnikiem 2.5 Dynamic Force zapewniającym wyższą moc, mniejsze zużycie paliwa i możliwość dłuższej jazdy wyłącznie na silnikach elektrycznych. Auto od początku oferowane było w wersji z napędem na przednie koła (218 KM) oraz z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i (222 KM).

Rok później doszedł napęd hybrydowy typu plug-in – najmocniejszy i najoszczędniejszy w historii modelu. Ten wariant o mocy 306 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a w trybie bezemisyjnym oferuje zasięg do 75 km w cyklu mieszanym. Co ważne, po rozładowaniu baterii samochód płynnie przełącza się w tryb pełnej hybrydy, zachowując wysokie osiągi i zapewniając niskie zużycie paliwa.

Szósta generacja Toyoty RAV4 z nową hybrydą

W maju tego roku miała miejsce prezentacja szóstej generacji Toyoty RAV4, która już wkrótce trafi do polskich salonów. Nowy SUV to nie tylko odświeżona stylistyka – samochód wyposażono w najnowocześniejsze napędy hybrydowe Toyoty, zaawansowane technologie oraz innowacyjny system operacyjny Arene. Dzięki niemu systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym najnowsza generacja Toyota Safety Sense, działają jeszcze szybciej. RAV4 będzie pierwszym modelem Toyoty z tym rozwiązaniem.

W Europie nowa RAV4 dostępna będzie wyłącznie w wersjach zelektryfikowanych Hybryda z napędem na przednie koła generuje 183 KM, a wariant z inteligentnym napędem AWD-i – 191 KM. Układ przeniesienia napędu został całkowicie zmodernizowany, m.in. poprzez ulepszoną jednostkę sterującą, akumulator i inne kluczowe komponenty.

W ofercie pojawią się także dwie wersje hybrydy plug-in. Nowością jest odmiana z napędem na przednie koła o mocy 268 KM oraz wariant AWD-i o mocy 304 KM. Samochód wyposażono w mocniejsze silniki elektryczne i większą baterię litowo-jonową o pojemności 22,7 kWh, która pozwala przejechać do 100 km w cyklu mieszanym WLTP. W nowym RAV4 pojawi się również możliwość szybkiego ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW oraz ładowania prądem zmiennym (AC) z mocą 11 kW dzięki pokładowej ładowarce.