Japoński koncern od lat doskonali dostępne na runku technologie zelektryfikowanych napędów. Równolegle rozwija też nowe technologie, w tym dopracowuje silniki spalinowe zasilane wodorem. Wśród zalet tego rozwiązania wymienia się m.in.:
Silniki wodorowe mogą doprowadzić do szybkiej redukcji emisji CO2 w motoryzacji, wystarczy tylko nieco zmodyfikować już dziś masowo produkowane jednostki spalinowe. Rozwiązanie to umożliwi też dalsze wykorzystywanie już istniejących fabryk samochodów i części.
Z szacunków Toyoty wynika, że prace nad komercjalizacją samochodów z wodorowym silnikiem spalinowym (takich jak Corolla Cross H2 Concept) przekroczyły już poziom 40%. Nie można jeszcze przewidzieć, czy technologia ta sprawdzi się w masowo produkowanych samochodach drogowych, ale bez wątpienia można ją będzie wykorzystywać w sportach motorowych.
GR Corolla H2 to sportowy hot hatch ze spalinowym silnikiem na wodór, który startował w japońskich wyścigach długodystansowych Super Taikyu. W sezonie 2022 za jego kierownicą zasiadał Morizo, czyli Akio Toyoda. Prezydent Toyota Motor Corporation i pasjonat motorsportu bardzo się zaangażował w proces udoskonalania tego auta.
W sierpniu 2022 roku GR Corolla H2 była testowana na publicznych drogach w Belgii. Tamże spokrewniony z nią wodorowy GR Yaris H2 pojawił się na trasie Rajdu Belgii jako auto poprzedzające starty zawodników walczących o punkty w WRC.
Rynek motoryzacyjny zmienia się bardzo dynamicznie, dlatego Toyota pracuje nad różnymi nisko- i bezemisyjnymi technologiami napędowymi. Są one stopniowo wprowadzane do coraz większej gamy pojazdów. Dzięki tej strategii marka może oferować klientom samochody, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Zdaniem Toyoty to najpewniejszy sposób na osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Gama zelektryfikowanych pojazdów Toyoty obejmuje już ponad 60 modeli z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in oraz napędem elektrycznym na wodór i na baterię. Marka jest obecna na ponad 170 rynkach i sprzedaje rocznie ponad 10 mln samochodów.