Pełna ocena Corolli Cross w testach zderzeniowych Euro NCAP przedstawia się następująco:
Eksperci Euro NCAP tak podsumowali tę fazę badań: „System automatycznego hamowania awaryjnego Corolli Cross dobrze wypadł w testach zapobiegania kolizjom z innymi pojazdami. System przypominania o zapięciu pasów jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a ponadto samochód jest wyposażony w system wykrywania zmęczenia kierowcy. Asystent utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli zjeżdża z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Adaptacyjny tempomat wykrywa lokalne ograniczenie prędkości, a kierowca może sam wybrać ustawienie ogranicznika lub pozwolić systemowi zrobić to automatycznie”.
Elementy wchodzące w skład układu wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS):
Pozostałe systemy znajdujące się w wyposażeniu standardowym:
Opcjonalne elementy Toyota T-MATE: