Toyota z nowym logo i nową identyfikacją graficzną

Nowy design opracowany z myślą o urządzeniach mobilnych

2020-07-20

Toyota Motor Europe (TME) zmienia logotyp marki oraz identyfikację graficzną. Nowy projekt wizualny jest częścią szerszej strategii, która stawia na mobilność i doskonale się wpisuje w epokę cyfryzacji i dominacji urządzeń mobilnych. Nowa identyfikacja graficzna Toyoty wdrożona zostanie wraz z premierą nowego Yarisa.

Zmieniając logotyp firmy, a także czcionkę i typografię, Toyota sygnalizuje swoją transformację z producenta samochodów w dostawcę szeroko rozumianej mobilności. Nowa identyfikacja została stworzona z myślą o coraz bardziej różnorodnych klientach, których Toyota pozyskuje w związku z poszerzaniem zakresu produktów i usług mobilnych. Jej główną zaletą jest to, że pozwala ona zachować spójność zarówno na ekranach i urządzeniach mobilnych, jak i na fizycznych przedmiotach czy płaszczyznach.

Nowy projekt wizualny Toyoty, opracowany dla potrzeb TME, cechuje się dużą przejrzystością i prostotą. Został oparty na czterech głównych założeniach, takich jak: patrzenie w przyszłość, synchronizacja z urządzeniami mobilnymi, wrażenia klasy premium oraz spójność dla wszystkich działów, jednostek biznesowych i submarek.

Nowy logotyp marki jest prosty, przejrzysty i nowoczesny. Cechuje go dwuwymiarowy design pozbawiony znaku słownego „Toyota”. Utrzymanie nazwy marki w logotypie nie jest konieczne, gdyż emblemat Toyoty jest doskonale wszystkim znany.

Nowe logo zostało zaprojektowane tak, by było czytelne zarówno w przestrzeni cyfrowej, jak i w świecie fizycznym. Będzie stosowane we wszystkich formach komunikacji, z kolei obecny emblemat nadal będzie montowany na samochodach. Toyota utrzyma również dotychczasowy wygląd stacji dilerskich w Europie. Zostanie on zweryfikowany dopiero w ramach nowej strategii dla sieci dilerskiej Toyoty na 2025 rok.

Nowy projekt wizualny zakłada też zmianę typografii oraz wprowadzenie nowej czcionki Toyota Type przystosowanej do wszelkich możliwych zastosowań on-line i druku. Ma to ułatwić rozwój marki w internecie oraz budowę systemu sprzedaży on-line na europejskim rynku.

Obok wspomnianych wyżej modyfikacji Toyota zmienia też nazwy niektórych jednostek biznesowych. Toyota Insurance Management otrzymuje nazwę Toyota Insurance Services, która jest lepiej dostosowana do wciąż rozwijających się usług internetowych i mobilnych. Program sprzedaży samochodów używanych Toyota Plus zmienia nazwę na Toyota Approved Used.

„Opracowaliśmy nową identyfikację wizualną Toyoty z myślą o świecie jutra. Skupiliśmy się na nieustannym rozwijaniu kontaktu z klientami, aby jak najskuteczniej, na bieżąco informować ich o szybkim rozwoju Toyoty w najważniejszych dziedzinach – zelektryfikowanych samochodów, usług mobilnych i sprzedaży internetowej. Nowy design został opracowany, by ułatwić dotarcie do klientów na wielu różnych płaszczyznach kontaktu z marką. Po raz pierwszy zetkniemy się z nim przy okazji premiery innowacyjnego miejskiego hatchbacka Yarisa Hybrid czwartej generacji” – podkreślił Didier Gambart, wiceprezydent ds. sprzedaży, marketingu i doświadczeń klientów Toyota Motor Europe.

Dowiedz się więcej

Toyota Yaris debiutuje w WRC Toyota Yaris debiutuje w WRC Sprawdź skład zespołu TOYOTA GAZOO Racing Toyota wyprodukowała już 3 mln Yarisów Toyota wyprodukowała już 3 mln Yarisów Sprawdź szczegóły Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Toyota numerem 1 w pierwszym kwartale 2016 Sprawdź najczęściej wybieraną markę Kolejny sukces Toyoty w Polsce Kolejny sukces Toyoty w Polsce Roczny rekord sprzedaży – 36 943 auta  Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Toyota najbardziej niezawodną marką motoryzacyjną Raport TÜV 2016 Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Toyota odnotowała wzrost sprzedaży modeli hybrydowych Sprawdź szczegóły Toyota Yaris i Toyota AYGO we Frankfurcie Toyota Yaris i Toyota AYGO we Frankfurcie Nowe wersje stylistyczne  Toyota liderem rynku samochodów hybrydowych Toyota liderem rynku samochodów hybrydowych Ponad 8 mln sprzedanych hybryd Zespół Toyota Motor Poland-Simulang Zespół Toyota Motor Poland-Simulang wygrał Rajd Monte Carlo New Energy Powrót Toyoty do WRC Powrót Toyoty do WRC Toyota ogłosiła powrót do Rajdowych Mistrzostw Świata. Karta ratownicza w samochodzie Karta ratownicza w samochodzie Dodatkowa pomoc dla służb ratowniczych Toyota PROACE Mobility Toyota PROACE Mobility Zabudowy dla osób z niepełnosprawnością
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.

Allegro