Toyota utworzyła nową organizację – European Fuel Cell Business Group

Technologia ogniw paliwowych zostanie udostępniona partnerom biznesowym

2020-12-09

Zainteresowanie wodorem stale rośnie, a co za tym idzie – zwiększają się inwestycje w ogniwa paliwowe. Odpowiadając na potrzeby rynku, Toyota wraz z partnerami powołuje nową organizację – European Fuel Cell Business Group. Będzie się ona zajmowała wspieraniem i stymulowaniem rozwoju technologii wodorowych i opartych na nich modeli biznesowych.

Coraz więcej osób i podmiotów gospodarczych dostrzega potencjał wodoru jako sposobu na bezemisyjność gospodarki. Firmy i konsumenci są coraz bardziej świadomi korzyści płynących z technologii wodorowych, które można wprowadzić do wielu różnych dziedzin życia.

European Fuel Cell Business Group

Chcąc przyspieszyć popularyzację technologii wodorowych w Europie, Toyota Motor Europe powołała nową organizację – European Fuel Cell Business Group z siedzibą w Brukseli. Będzie się ona zajmowała się monitorowaniem rozwoju gospodarki wodorowej w regionie, wspieraniem biznesowych przedsięwzięć wodorowych i zwiększaniem ich dostępności dla partnerów komercyjnych – zarówno w transporcie, jak i w innych dziedzinach gospodarki.

Działalność European Fuel Cell Business Group doskonale się wpisuje w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju Toyoty. Firma w pełni utożsamia się z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ i chce znacząco przyczynić się do ich realizacji.

„Korzyści z wodoru są oczywiste. Dlatego zależy nam, by w krótkim czasie dziesięciokrotnie zwiększyć naszą światową sprzedaż ogniw paliwowych. Z tego też powodu radykalnie wzmocniliśmy nasze możliwości produkcyjne” – powiedział Thiebault Paquet, dyrektor European Fuel Cell Business Group.

„Toyota pełni wiodącą rolę w branży wodorowej. Opracowała już drugą generację samochodów na ogniwa paliwowe oraz wprowadza wodór na nowe rynki i do kolejnych dziedzin gospodarki” – kontynuował Thiebault Paquet.

Lider technologii wodorowej

Toyota od lat jest liderem technologii wodorowej. W 2014 roku wprowadziła na rynek wodorowy sedan Mirai. Od tego czasu nieustannie pracowała nad udoskonaleniami napędu na ogniwa paliwowe, zwiększając gęstość energii i wydajność ogniw, a także ograniczając ich masę i wymiary. W efekcie powstał całkowicie przebudowany elektryczny napęd na ogniwa paliwowe, który zadebiutuje w Mirai nowej generacji.

Ogniwa paliwowe Toyoty to wyjątkowa technologia, która może mieć bardzo dużo zastosowań. Już teraz jest wykorzystywana nie tylko w samochodach osobowych, lecz również w ciężarówkach i samochodach dostawczych, miejskich autobusach, wózkach widłowych i stacjonarnych generatorach prądu. Obecnie trwają także testy wodorowych jachtów morskich i pociągów.

Powołana przez Toyotę European Fuel Cell Business Group będzie ściśle współpracować z partnerami biznesowymi, władzami publicznymi i organizacjami. Głównym celem tej organizacji będzie stymulowanie rozwoju wodorowych ekosystemów i doprowadzenie do powszechnego stosowania wodoru dla dobra gospodarki i społeczeństwa oraz dla ochrony klimatu.

Allegro