Toyota Mirai sprawdza się w systemie ride-sharingowym CleverShuttle

Ponad 2,2 miliona kilometrów na licznikach

26-09-11

W Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie można skorzystać z systemu współdzielenia przejazdów CleverShuttle. Obsługująca pasażerów flota liczy 45 Toyot Mirai. Samochody te łącznie mają na liczniku już ponad 2,2 mln kilometrów. Skorzystało z nich ponad 525 tys. osób.

CleverShuttle – niemiecka firma ride-sharingowa – dysponuje obecnie 45 wodorowymi sedanami Mirai. Działa w oparciu o aplikację umożliwiającą współdzielenie przejazdów.

Pierwsze wodorowe sedany trafiły do firmy w 2017 roku. W ciągu pierwszych piętnastu miesięcy pokonały one łącznie milion kilometrów. Obecnie zaś niemiecki przewoźnik ogłosił, że na licznikach wszystkich Mirai w jego flocie pojawiło się łącznie 2,2 mln kilometrów. Z usług serwisu skorzystało ponad 525 tys. pasażerów.

Toyota Mirai :: System ride-sharingowy CleverShuttle

CleverShuttle wodorowe Toyoty udostępnia obecnie w Hamburgu, Monachium i Stuttgarcie. Samochody są tankowane na stacjach H2 MOBILITY, należących do spółki joint venture, której zadaniem jest rozwój infrastruktury wodorowej.

Swą działalność CleverShuttle rozpoczął w 2015 roku, dość blisko współpracując z niemiecką koleją. Opracowany przez spółkę system polegał na łączeniu kierowców serwisu z kilkoma klientami naraz poprzez aplikację mobilną. Dzięki temu grupa osób, które jadą w tym samym kierunku, może być przewieziona jednym samochodem. Koszty takiego przejazdu są nawet o 40% niższe niż taksówki.

„CleverShuttle to świetny partner w promowaniu naszej technologii wodorowej” – podkreślił Ferry MM Franz, dyrektor Toyota Motor Europe, oddziału w Berlinie.

„Po niemal 2,2 mln kilometrów, jest to obecnie najsilniej eksploatowana flota wodorowych samochodów na świecie, która pokazuje, jak innowacyjna, atrakcyjna i bezawaryjna jest ta technologia. Nie moglibyśmy szybciej i łatwiej udostępnić 500 tys. osób samochodów na ogniwa paliwowe, aby mogły bezpośrednio zapoznać się z tym rozwiązaniem” – kontynuował Franz.

Toyota Mirai :: System ride-sharingowy CleverShuttle

Toyoty Mirai debiutowała w Japonii w 2014 roku. Na niemiecki rynek auto trafiło rok później. Mogą je zamawiać zarówno osoby prywatne, jak i firmy.

Bezemisyjna Toyota Mirai jest zasilana wodorem, który w ogniwach paliwowych wchodzi w reakcję z tlenem, wytwarzając prąd. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest woda. Zasięg auta na pełnym baku przekracza 500 km, a tankowanie trwa 3 minuty. Silnik elektryczny o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 s. Toyota Mirai zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km.

Dowiedz się więcej

181 Aurisów Hybrid dla ERGO Hestii 181 Aurisów Hybrid dla ERGO Hestii Flota przyjazna dla środowiska Toyota w trosce o ochronę środowiska Toyota w trosce o ochronę środowiska Dbamy o lepszą jakość powietrza Toyota a środowisko Toyota a środowisko Ochrona środowiska to dla nas priorytet. Wodór jako paliwo doskonałe Wodór jako paliwo doskonałe Odkryj innowacyjną technologię Toyoty Technologia wodorowa Technologia wodorowa Poznaj modele koncepcyjne Toyoty Toyota na czele polskiego rynku Toyota na czele polskiego rynku Z danych PZPM wynika, że w lutym 2021 roku Toyota zarejestrowała 6635 samochodów osobowych, o 1902 egz. więcej niż marka zajmująca drugie miejsce. 2 generacja Toyoty Mirai 2 generacja Toyoty Mirai Auto na wodór oczyszczające powietrze Debiutuje nowy elektryczny SUV Toyoty Debiutuje nowy elektryczny SUV Toyoty Pierwsza prezentacja w Szanghaju Rozpoczęła się budowa Woven City Rozpoczęła się budowa Woven City Pierwsze eksperymentalne miasto Toyoty Nowy model Toyoty z segmentu A Nowy model Toyoty z segmentu A Dowiedz się więcej o planach marki Toyota Yaris nowym liderem w Europie Toyota Yaris nowym liderem w Europie Dowiedz się więcej Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Toyota zwiększyła udział w europejskim rynku do 6% Dowiedz się więcej
Allegro