W minionym sezonie 2018/2019 Toyota zapisała na swoim koncie wiele sukcesów. Zespół TOYOTA GAZOO Racing dwukrotnie wygrał legendarny wyścig Le Mans, a także triumfował w klasyfikacjach generalnych kierowców i producentów.
W swoim czwartym sezonie startów w WEC o wygraną w ośmiu wyścigach z finałem na torze Le Mans 14 czerwca 2020 roku powalczą dwa prototypy TS050 HYBRID. W samochodzie z numerem 7 pojadą Brytyjczyk Mike Conway, Japończyk Kamui Kobayashi oraz Argentyńczyk Jose Maria Lopez. W samochodzie z numerem 8 do mistrzów świata Sebastiena Buemiego (Szwajcaria) i Kazukiego Nakajimy (Japonia) dołączy Nowozelandczyk Brendon Hartley.
„Jestem podekscytowany, że moje nazwisko jest na TS050 HYBRID w ostatnim sezonie startów tego auta. To niesamowita maszyna. Cieszę się, że wracam do ścigania. Mam za sobą dużo testów, pracowałem też na symulatorze, więc czuję się przygotowany. Nie mogę się już doczekać pierwszego startu” – powiedział Brendon Hartley.

Na torze w Silverstone Toyota dwukrotnie wygrywała 6-godzinne wyścigi – w 2014 i 2017 roku. Przed rokiem samochody japońskiej marki również finiszowały na dwóch pierwszych lokatach, zostały jednak zdyskwalifikowane z powodu uszkodzonej podłogi. Najbliższy wyścig w Silverstone będzie trwał 4 godziny. Organizatorzy przewidują, że samochody pokonają w tym czasie 135 okrążeń, każde z których liczy 5 901 km.
„Tor w Silverstone jest dla mnie wyjątkowy. To nie tylko mój domowy wyścig, ale i świetny obiekt z szybkimi, wymagającymi zakrętami. Szybka jazda sprawia ogromną przyjemność, ale wyzwaniem może okazać się wyprzedzanie wolniejszych aut” – podkreślał Mike Conway.
W sezonie 2019/2020 kierowcy TOYOTA GAZOO Racing zasiądą za kierownicą TS050 HYBRID w nowej specyfikacji charakteryzującej się wysokim dociskiem aerodynamicznym. Rozwiązania te były testowane w lipcu podczas Prologu na torze Catalunya pod Barceloną.
„Zespół TOYOTA GAZOO Racing blisko współpracował z organizatorem cyklu, by dać fanom prawdziwy wyścigowy spektakl w klasie LMP1, dlatego spodziewamy się zaciętej rywalizacji w związku ze zmianą przepisów. Dla nas szczególnie ważne jest, byśmy unikali problemów i zaczęli sezon od zwycięstwa. Czasu było niewiele po ostatnim Le Mans, ale jesteśmy gotowi sprostać temu wyzwaniu” – mówił Hisatake Murata, prezes TOYOTA GAZOO Racing WEC.
W bieżącym sezonie głównymi rywalami TS050 Hybrid będą prototypy LMP1 zespołów Rebellion oraz Ginetta. Nie korzystają one z układów hybrydowych, ale zmienione przepisy mają sprawić, że będą bardziej konkurencyjne.
I tak podczas wyścigu na torze w Silverstone TS050 HYBRID będzie o 94 kg cięższy od prototypu Rebelliona, który ma silnik bez turbodoładowania, oraz o 85 kg cięższy od samochodu Ginetty z silnikiem turbo. Rebellion będzie mógł zatankować o 61% więcej paliwa na jeden wyjazd na tor niż maszyna Toyoty, a Ginetta – o 50% więcej.
„Nie wiemy dokładnie, jak mocni będą rywale z LMP1, ale spodziewamy się, że będą znacznie bliżej nas niż do tej pory. To będzie większe wyzwanie, ale walczymy o mistrzostwo świata i kolejne zwycięstwo w Le Mans, a sezon chcemy zacząć od dobrego wyniku na Silverstone” – powiedział Kamui Kobayashi.
Pierwsze dwie 90-minutowe sesje treningowe przed pierwszym wyścigiem WEC odbędą się już w piątek. Na sobotę zaplanowano kwalifikacje, a w niedzielę o godz. 13 rozpocznie się wyścig.