Autobus z wodorowym napędem Toyoty zadebiutuje w Brukseli

Seryjna produkcja rozpocznie się już w 2020 roku

2019-10-18

Na targach Busworld 2019 w Brukseli CaetanoBus SA zaprezentuje pierwszy w Europie autobus wyposażony w napęd na ogniwa paliwowe Toyoty – H2.City Gold. Jego zasięg wyniesie do 400 km, a tankowanie będzie trwało tylko 9 minut. Produkcja ruszy już 2020 roku w fabryce CaetanoBus SA w Portugalii.
H2.City Gold debiutuje na targach w Brukseli

Na targach Busworld 2019 w Brukseli zaprezentowany zostanie pierwszy produkowany w Europie autobus z napędem na ogniwa paliwowe Toyoty o nazwie H2.City Gold. Zbudowała go portugalska firma CaetanoBus SA. Dostawcą napędu elektrycznego zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi jest Toyota.

Współpraca obu firm rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii. Toyota od lat współpracuje z koncernem Salvador Caetano m.in. przy produkcji Land Cruisera 70 na rynek afrykański.

„CaetanoBus to nasz wieloletni partner, którego atutami są znaczne możliwości technologiczne i dobra znajomość rynku, dlatego postanowiliśmy wspólnie rozwijać sprzedaż napędów na ogniwa paliwowe w Europie” – powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

„Z niecierpliwością czekam na pierwsze reakcje klientów na ten nowy sposób wykorzystania naszej technologii ogniw paliwowych” – kontynuował van Zyl.

Toyota i CaetanoBus | Autobus z wodorowym napędem
Autobus na ogniwa wodorowe

Specjaliści Toyoty i CaetanoBus nad nowym autobusem wodorowym pracują od 2018 roku. Projekt ten udowadnia, że napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai może być z łatwością wykorzystany także w znacznie większych pojazdów.

W przypadku autobusu zestaw (inaczej niż w Mirai) zestaw ogniw paliwowych będzie umieszczony na dachu. Łącznie będzie też miał 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów potrwa jedynie 9 minut i wystarczy na przejechanie do 400 km (w zależności od trybu jazdy oraz ustawień klimatyzacji).

Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy będzie para wodna. To rozwiązanie pozwala wprowadzić do użytku w miastach bezemisyjne autobusy, których możliwości użytkowe nie są ograniczone przez długi czas ładowania baterii.

Jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy odbędą się już w najbliższych miesiącach, zaś do sprzedaży pojazd trafi w połowie 2020 roku.

Owocna współpraca CaetanoBus i Toyoty

„Nasza współpraca z Toyotą trwa od wielu lat. Rozszerzenie jej o autobusy miejskie na ogniwa paliwowe przeznaczone na europejski rynek pozwala nam zademonstrować nasze światowej klasy możliwości technologiczne i inżynieryjne. Ten projekt sprawia, że władze europejskich miast mogą na nowo zdefiniować swoje strategie czystego transportu i podnoszenia jakości życia w miastach” – powiedział José Ramos, prezydent Salvador Caetano Indústria.

Toyota Environmental Challenge 2050

Toyota wprowadza na rynek nowe technologie w ramach strategii Toyota Environmental Challenge 2050. W gamie elektrycznych pojazdów na wodór Toyoty znajdują się obecnie samochody osobowe, wielkogabarytowe ciężarówki, auta dostawcze, wózki widłowe i autobusy miejskie.

H2.City Gold produkcji CaetanoBus to drugi autobus na wodór z napędem Toyoty po modelu Sora, oferowanym przez Toyotę w Japonii.

Dowiedz się więcej

Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Rozpoczęły się testy generatora na ogniwa paliwowe Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Toyota rozpoczyna produkcję nowego silnika Dowiedz się więcej Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Toyota e-Palette w specjalnej edycji Tokyo 2020 Dowiedz się więcej Nedo, Sharp i Toyota Nedo, Sharp i Toyota Przetestują baterie słoneczne Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Toyota i Subaru rozszerzają kooperację Powstanie elektryczny SUV Toyota C-HR Toyota C-HR Poznaj nowy stopień wyrafinowania Toyota liderem innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji Toyota liderem innowacyjnych rozwiązań w motoryzacji 4 214 patentów w 2015 r. Toyota Mirai z funkcją łączności satelitarnej Toyota Mirai z funkcją łączności satelitarnej Eksperymentalna wersja Autonomiczne prowadzenie wg Toyoty Autonomiczne prowadzenie wg Toyoty Ponad 1400 patentów w latach 2010-2015 Inteligentny transport według Toyoty Inteligentny transport według Toyoty Smart Mobility City 2015 w Tokio Toyota Mirai Toyota Mirai Największa motoryzacyjna innowacja ostatniej dekady wg CAM Nowa Toyota C-HR Concept Nowa Toyota C-HR Concept Nowa wizja przyszłości
Szanujemy Twoją prywatność

Pliki cookies pozwalają nam zagwarantować stabilne i poprawne funkcjonowanie strony i wyświetlać ofertę lepiej dostosowaną do Twoich potrzeb. Jeśli wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, kliknij „Akceptuję”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki przetwarzamy Twoje dane, i zmienić indywidualne ustawienia prywatności, przejdź do ustawień plików cookies.

Allegro