Toyota Camry zadebiutuje z napędem hybrydowym

Legenda wraca na rynek

2018-07-18

W 2019 roku Toyota Camry uzupełni gamę modeli hybrydowych dostępnych na rynku w Europie Zachodniej i Środkowej. Nowy sedan z segmentu E będzie wyposażony w najnowocześniejszy układ hybrydowy czwartej generacji opracowany na bazie platformy TNGA.

Powracająca na europejski rynek Toyota Camry będzie dostępna z napędem hybrydowym składającym się z 2,5-litrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Układ o mocy 218 KM (160 kW) rozpędza auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto charakteryzuje się niskim średnim zużyciem paliwa (od 4,3 l/100 km*) oraz emisją CO2 (od 100 g/km*).

Silnik benzynowy Dynamic Force Engine

Chcąc zapewnić jednostce napędowej maksymalny potencjał, skonstruowano ją od podstaw. Nowy silnik odznacza się najwyższymi na świecie wartościami sprawności cieplnej i mocy jednostkowej, doskonałą dynamiką, wysokimi osiągami i niewielką masą. Wszystko to poprawia właściwości jezdne samochodu.

Wysoką sprawność cieplną, która się przekłada na niskie zużycie paliwa i dobre osiągi, uzyskano dzięki wysokiemu stopniowi sprężania (14 przy pracy w układzie hybrydowym) oraz technologii szybkiego spalania. Długi skok tłoka (stosunek skoku do średnicy tłoka – 1,2), zwiększony do około 41° kąt między zaworami ssącymi i wydechowymi, kanały dolotowe o zmniejszonych oporach i gniazda zaworowe z powłoką napylaną laserowo umożliwiają zasysanie do cylindra dużej ilości powietrza oraz jego silne zawirowanie, a wieolootworkowe wtryskiwacze wtrysku bezpośredniego zapewniają prawidłowe wymieszanie paliwa z zawirowanym powietrzem.

Toyota Camry
Toyota Camry

Za dynamikę silnika odpowiadają inteligentny system zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym VVT-iE, niskoprofilowy wałek rozrządu, zwarty układ hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, korbowody o dużej wytrzymałości i przepustnica o dużej szybkości reagowania.

Nowy układ wtrysku paliwa D-4S (Multi-injection), głowica z wbudowanym układem chłodzenia gazów EGR, zmieniony układ kolektora wydechowego i sterowanie strumieniem oleju smarującego cylindry, a także nowy katalizator redukują emisję spalin.

Dopracowano też układ chłodzenia napędu o zmiennej wydajności z elektryczną pompą cieczy chłodzącej i elektrycznym termostatem. Pompa oleju o płynnie regulowanym wydatku przyczynia się do zmniejszenia strat spowodowanych tarciem i gwarantuje właściwe smarowanie w każdych warunkach pracy silnika.

Napęd hybrydowy

Sterownik mocy hybrydowego układu napędowego – o 10% mniejszy i o 20% lżejszy od swojego poprzednika – wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, co zmniejsza straty energii o około 10%.

W silniku elektrycznym o mocy 120 KM (88 kW) i momencie obrotowym 202 Nm zastosowano cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów oraz nowy rodzaj stali magnetycznej. Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, odznaczającą się o 20% mniejszymi stratami.

Toyota Camry
Toyota Camry
Toyota Camry

Silnik elektryczny umieszczono powyżej generatora, co pozwoliło zmniejszyć masę i wymiary jednostki napędowej – zespół przekładni jest o 30 mm krótszy od poprzedniego, w którym silnik i generator umieszczone były współosiowo.

Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami. W ten sposób pojemność bagażnika zwiększono do 524 litrów.

Toyota liderem hybryd

W Europie dostępnych jest obecnie 7 modeli hybrydowych Toyoty – od miejskiego Yarisa Hybrid przez kompaktowego Aurisa Hybrid, należącego do segmentu D Priusa i crossovera Toyota C-HR Hybrid, aż po średniej wielkości SUV-a – Toyotę RAV4 Hybrid. Hybrydy stanowią aż 45% całkowitej sprzedaży marki – w pierwszym półroczu tego roku salony Toyoty opuściło 232 700 aut z tym napędem.

Każda z hybryd Toyoty odpowiada za co najmniej połowę całkowitej sprzedaży danego modelu w Europie. W przypadku Yarisa w napęd hybrydowy jest wyposażone 52% wszystkich sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku, Auris Hybrid stanowi 74% sprzedaży modelu, RAV4 Hybrid – 64%, zaś Toyota C-HR Hybrid – 85%. Prius, Prius+ i Prius Plug-in Hybrid są dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym.

Toyota Camry
Toyota Camry
Toyota Camry
Nowa Toyota Camry Hybrid – specyfikacja techniczna
Silnik benzynowy
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa (l) 2,5
Napęd hybrydowy
Moc maksymalna KM (kW) 218 (160)
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3
Maksymalna prędkość (km/h) 180
Zużycie paliwa
Średnie (l/100 km) 4,3* (z kołami 17'')
4,6* (z kołami 18'')
Emisja CO2
Średnia (g/km) 100* (z kołami 17'')
106* (z kołami 18'')
Wymiary
Długość (mm) 4 885
Szerokość (mm) 1 840
Wysokość (mm) 1 455
Rozstaw osi (mm) 2 825
Prześwit (mm) 145
Pojemność bagażnika (l) 524
Całkowita masa pojazdu (kg) 1 595–1 660

* W trakcie homologacji.

Dowiedz się więcej

Polacy kupili już 25 000 hybryd Toyoty Polacy kupili już 25 000 hybryd Toyoty Sprawdź szczegóły Toyota na 21. Pikniku Naukowym Toyota na 21. Pikniku Naukowym Poznaj tajniki hybrydowych modeli Toyoty Hybrydy Toyoty na rynku od 20 lat Hybrydy Toyoty na rynku od 20 lat Poznaj ich historię Toyota z podwójnym zwycięstwem w Spa-Francorchamps Toyota z podwójnym zwycięstwem w Spa-Francorchamps FIA WEC 2017 Prius Plug-in Hybrid ekologicznym samochodem roku Prius Plug-in Hybrid ekologicznym samochodem roku Zobacz szczegóły Kolejne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing Kolejne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing Poznaj sukcesy hybrydowego TS050 Toyota na targach Poznań Motor Show 2017 Toyota na targach Poznań Motor Show 2017 Pokaz hybrydowej siły Panek SA i car-sharing w Warszawie Panek SA i car-sharing w Warszawie Poznaj największą flotę hybrydową Toyota TS050 Hybrid Toyota TS050 Hybrid Zobacz debiut zmodernizowanego pojazdu na torze Monza Rusza sprzedaż nowej Toyoty Prius Plug-in Rusza sprzedaż nowej Toyoty Prius Plug-in Sprawdź szczegóły i najnowszą cenę Ponad 10 mln hybryd sprzedanych na świecie Ponad 10 mln hybryd sprzedanych na świecie Hybrydy Toyoty coraz popularniejsze Toyota C-HR i Prius Plug-in Hybrid Toyota C-HR i Prius Plug-in Hybrid Konkurs Światowy samochód roku 2017
Twoje ustawienia plików cookies

Na stronie Toyota Polska używamy technologii cookies w celach dostosowania naszych usług i oferty do Twoich potrzeb, w celu reklamy, analizy i statystyki. Informacje zapisane w cookies mogą zawierać dane osobowe. Jeśli wyrażasz na to zgodę, przejdź do strony i korzystaj z niej normalnie lub dowiedz się, w jaki sposób możesz zmienić swoje ustawienia.

OK
Allegro