Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest kompaktowy Auris Hybrid, który utrzymuje się na wiodącej pozycji niemal od początku swojej obecności na polskim rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku Polacy kupili 2 789 egzemplarzy, o 47% więcej niż rok wcześniej. Auto dostępne jest w wersji hatchback oraz kombi (Touring Sports). Udział napędu hybrydowego w ogólnej sprzedaży tego modelu wzrósł z 27,5% w okresie od stycznia do września 2015 roku do niemal 35% w tym roku.
Drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli hybrydowych zajął RAV4 Hybrid, który zadebiutował w kwietniu tego roku. Do końca września z salonów wyjechało 1 536 egzemplarzy.
Yarisa Hybrid kupiło do tej pory 1057 klientów, o 34 % (270 egz.) więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku. Już 12,5% nowych Yarisów opuszczających salony w tym roku to hybrydy.
Debiut Toyoty Prius 4. generacji okazał się spektakularnym sukcesem. Prius to pierwszy i najpopularniejszy model hybrydowy na świecie, którego globalna sprzedaż zbliża się do 4 milionów egzemplarzy. W Europie model jest flagową hybrydą Toyoty, wprowadzającą na rynek najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz nową jakość. Sprzedaż rodziny Priusa w Polsce do końca września 2016 wyniosła 180 egzemplarzy.
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce
Model
|
styczeń - wrzesień 2016
|
Auris Hybrid
|
2 789
|
RAV4 Hybrid
|
1 536
|
Yaris Hybrid
|
1 057
|
Rodzina Priusa
|
180
|
Łącznie
|
5 562 |
Zainteresowanie hybrydami Toyoty rośnie niemal z miesiąca na miesiąc. We wrześniu klienci marki złożyli ponad 1100 zamówień na auta z napędem hybrydowym. Ogromnym sukcesem okazał się nowy hybrydowy crossover C-HR – w ciągu 30 dni trwania przedsprzedaży zamówiono 480 aut hybrydowych.
Zamówienia hybryd Toyoty w Polsce we wrześniu 2016 roku
Model
|
Liczba zamówień
|
C-HR Hybrid
|
480
|
RAV4 Hybrid
|
264
|
Auris Hybrid
|
263
|
Yaris Hybrid
|
107
|
Prius
|
22
|
Łącznie
|
1 136 |